Food

.

Pestizide und Monokulturen schaden Vögeln und Fledermäusen

Die Zeichnung zeigt BUNDchen Fledermaus, der wegen der Pestizide krank ist. // The drawing shows BUNDchen bat, who is ill because of the pesticides. BUNDchen Fledermaus ist wegen der Pestizide krank // BUNDchen Fledermaus is ill due to pesticides  (Carina Bach / www.bund-fledermauszentrum-hannover.de )

Pesticides and monocultures harm birds and bats. By monocultures and intensive farming valuable habitats for bats and their food source, the insects, are destroyed. The use of pesticides, which poison the insects leads to the death of bats and birds that take the poison with their prey.

Our advice: Buy if possible products with organic certification. Design your garden close to nature - birds and bats friendly!

„The future should not be foreseen but made possible.“ (Antoine de Saint-Exupery)